Denna blogg handlar om mina resor i Afrika

Länge funderade jag på om jag verkligen ska starta en blogg. Internet är ju fullt med bloggar som ingen bryr sig om. Varför skulle någon bry sig om min blogg? Men sen tänkte jag att jag kanske inte ska starta en blogg för någon annans skull, inte med någon förhoppning om att någon ska läsa min blogg utan kanske bara för min egen skull. För att ha någonstans att skriva ner mina minnen och upplevelser i Afrika. Så nu gör jag så, jag startar en blogg, den handlar om mina Afrikaresor. Jag har i hela mitt liv velat resa. Jag kan inte minnas att jag har haft någon annan dröm än att se världen och aldrig har någon del av världen lockat mig så mycket som Afrika. Jag har haft turen att besöka ett flertal länder i Afrika (Zimbabwe, Botswana, Sydafrika, Zambia, Tanzania, Kenya, Uganda, Rwanda). Några av dessa länder har jag rest till ett flertal gånger. Jag har varit i Sydafrika och Rwanda två gånger, i Kenya 5 gånger och i Tanzania 18 gånger. Jag har sett solens sista strålar lysa på Kilimanjaros vita topp fler gånger än jag kan minnas men det är lika magiskt vackert varje gång. Jag hoppas att det kommer att bli många resor till.


Kommentarer